Delade åsikter om vad som är rätt och fel

Det här med att jag har prov i ekologi imorgon och verkligen inte förstår någonting. Det är verkligen inte mitt ämne det här, ja menar när i livet kommer jag ha användning at att förstå allt om näringskedjor, kretslopp och ekosystem? Aldrig. Jag och boken kommer inte överens. Någonstans. När ja väl tycker att jag förstår säger boken någonting annat. Kul liksom.

Började försöka plugga i tisdags, men fattade inget så tröttnade och gav upp. det var ju ändå "många" dagar kvar till provet. Igår var det praktik och efter det var jag trött, men gjorde ett halvhjärtat försök att förstå, blev arg nästan direkt och somnade. Och sen helt plötsligt var det torsdag och jag inser att det är imorgon vi ska ha prov och att jag inte längre har något val, utan att jag måste plugga. Jag måste lära mig allt i kväll och det gör det ännu värre, att veta att jag måste och inte gör det av vilja. Visserligen skulle jag aldrig plugga det här av vilja men ändå. Är för irriterad och arg för att det ska kunna gå in i huvudet. Försökte med att ta en promenad eftersom det alltid hjälpte förut, men inte idag. Antingen gick jag för kort eller så funkar det inte längre så i vilket fall som helst så var det onödigt. Är på det desutom äcklig i håret efter filminspelning i skolan idag och har massa vit och svart färg kvar på halva kroppen. Skulle nästan kunna räkna det här som en av mina mindre bra dagar den här veckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Min profilbild

Lina Österberg

18 år, bor i den lilla staden Sala. Skriver mycket om min vardag som mer eller mindre hästar och min kamp mot ätstörning UNS.




RSS 2.0